streda 21. januára 2015

Niečo o nás - prvé členky

Vierka:
Štúdium: Stredná priemyselná škola odevná Trenčín, UKF Nitra pedagogická fakulta
Zamestnanie: majsterka odborného výcviku, učiteľka na strednej škole, lektorka
Rodina: vydatá, mám 2 synov, 
Ako si sa dostala k šitiu a k patchworku?
S patchworkom som sa prvý krát stretla ešte na strednej škole, keď sa mi do rúk dostala
BURDA, vtedy u nás nedostupný časopis. Veľmi sa mi zapáčila táto technika a prvú patchworkovú deku som vyrobila ešte na strednej škole. Táto technika v tom čase nebola u nás veľmi známa a nebolo možné ani zohnať nejakú literatúru, materiály a už vôbec nie pomôcky ako sú dnes. Pokiaľ boli synovia menší, práca a štúdium na VŠ mi zaberali dosť času nemohla som sa naplno venovať tejto záľube, aj keď som vždy veľmi rada šila, háčkovala, vyšívala a plietla.
Kde čerpáš inšpiráciu?
So zavedením internetu vznikli nové možnosti a veľmi rada pozerám stránky s touto tematikou kde aj čerpám námety a postupy a obdivujem krásne výrobky. Patchworku sa intenzívnejšie venujem posledných asi 15 rokov. Je to pre mňa relax.








Vladka:
Štúdium - elektrotechnika, výpočtová technika, telekomunikácie, 
Zamestnanie - programátorka, podnikateľka, lektorka, 
Rodina - 3 deti, najmladsia 6 rokov
Ako si sa dostala k šitiu a k patchworku?
K šitiu už na strednej skole - za komunizmu to bola z núdze cnosť, museli sme sa naučiť šiť a pliesť ak sme sa chceli slušne obliekať. K patchworku som sa dostala postupne, najprv som zistila aké skvelé pomôcky existuju pre patchwork - podložky, pravítka, rezače pre presné meranie a rezanie materiálu. Na materskej som sa po dlhých rokoch vrátila k šitiu, najprv hračky a dekorácie. Potom nasledovali kurzy patchworku  - lektorka bola z Bratislavy - v Žiline vtedy ešte nič nebolo.
Kde čerpáš inšpiráciu?
Ďalšie informácie a postupy hľadám buď v kníhách a časopisoch, alebo na internete.
Na čom momentálne pracuješ? 
Práve som dokončila svetrík pre dcérku asi po roku (z toho väčšinu času pre nedostatok času čakal v skrini): http://www.moja.textilmania.sk/navody/aty/113-svetrik-z-vlny-alpaca-s-cik-cak-vzorom
Momentálne testujem pletací stroj a nové pletacie priadze :-)









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára